Groepsopdracht 2: WePray de gebedsgroep - Stap 1 (15 min.)

Doel

Samen een start maken door samen te bidden voor jouw stad en land door een gebedsgroep te starten of je er bij een aan te sluiten.

 

Context

We horen vaak het een en ander over gebed, over hoe belangrijk het is, over het feit dat gebed ‘werkt’ en over de wekelijkse bidstonden in de kerk. Maar het is niet genoeg om over gebed te praten. Het is niet genoeg om het onderwerp ‘gebed’ in de Bijbel te bestuderen. Wat voor zin heeft dat alles als we uiteindelijk niet, of amper gaan bidden? Ja, gebed is belangrijk en daarom willen we dit ook gaan doen.

 

Beschrijving

We willen iedereen aanmoedigen om de komende tijd een gebedsgroep te beginnen of je bij een bestaande gebedsgroep aan te sluiten. We hebben het dan niet over de wekelijkse bidstonden in de kerk, maar om samen voorbede te doen voor jouw land, stad en omgeving. Hoe belangrijk het ook is om een persoonlijk gebedsleven te hebben, het is ontzettend belangrijk om samen te bidden. Start een gebedsgroep bij jou in de kerk of in jouw omgeving waarbij je wekelijks bijvoorbeeld een uurtje samen gaat bidden. De bedoeling is natuurlijk niet dat je dit enkel in jouw kerk doet zonder dat iemand anders welkom is. Hoe mooi zou het zijn dat we zoiets kunnen doen met verschillende denominaties samen.

Hoe mooi zou het zijn als je samen met iemand bidt die op 5 minuten van bij je vandaan woont en uit een volledig andere denominatie komt, in plaats van een half uur rijden naar iemand die uit je eigen kerk of denominatie komt.

 

In ieder geval: begin met samen bidden. Ik geloof dat er al mensen zijn die bidden, en zelfs met anderen samen bidden. En ik veronderstel dat ze zullen bevestigen dat het je wat kost. Het is bijvoorbeeld een extra uur per week weg zijn van thuis. Het is een uur eerder opstaan in plaats van in je warme bed te blijven liggen. Het betekent dat je gaat bidden voor een stad, evenement en personen, terwijl je er helemaal geen zin in hebt. Maar God zegent die inzet. God zegent jou en hetgeen waarvoor je bidt.

 

Over het opstarten van je eigen WePray gebedsgroep. We willen dat er zoveel als mogelijk gebedsgroepen ontstaan, zodat er op grote schaal gebeden wordt. Als je een gebedsgroep wilt starten klik je op de aanmeldknop WePray groep starten. Er wordt dan om jouw gegevens gevraagd en jij wordt aangemerkt als contactpersoon voor deze gebedsgroep. We maken een contact-email adres aan specifiek voor jouw groep, en vragen om de wijk/stad waar de gebedsgroep is.  Wij zorgen ervoor dat er een plaatsaanduiding komt in de buurt van jou opgegeven locatie, op een kaartje op de WePray pagina. Jouw adresgegevens blijven dus onbekend. Overige deelnemers kunnen jouw locatie dan op de kaart zien en via email contact met jou opnemen om aan te sluiten bij jouw gebedsgroep.

 

Stap 1

  • Bespreek jullie verlangen met elkaar in een groepje, deel jullie ervaringen kijkend naar de toekomst om een plan te maken in het starten van of aansluiten bij een gebedsgroep. (5 min.).
  • Bidt samen met enkele andere mensen om je heen, en bid specifiek voor jullie stad, land, mensen en het toekomstige evenement. (5 min.).
  • Meld je via onderstaande button aan, als je een gebedsgroep wilt starten. Wij maken jouw gebedsgroep zichtbaar op een kaart zodat anderen zich daarbij kunnen aansluiten.
Terug Gebedsgroep starten