LOVE & IMPACT

Identiteit

Je handelt volgens je identiteit. Je bent anders bij je ouders dan op bezoek bij mensen die je niet kent. Zo is het ook met God. Als jij God niet ziet als jouw liefdevolle Vader, dan ga je niet leven als Zijn kind. Als je niet aanvaardt dat je als gelovige, wanneer je Jezus als Redder aangenomen hebt, een nieuwe schepping bent, dan ga je nog steeds in je oude gewoontes blijven leven en Gods zegen missen. God wil jou in Zijn aanwezigheid, zoals een goede vader van zijn kind houdt. God wil jou elke dag opnieuw nieuw maken. Hij verlangt naar een innige vriendschap en een vader-zoonrelatie/vader-dochterrelatie. Niet dat Hij dat nodig heeft, maar omdat Hij van jou houdt. Als nieuwe schepping ben je nu, wanneer je Jezus als Redder aanvaard hebt, rechtvaardig, heilig en rein voor God. Maar hier stopt het niet. Hij vraagt ons dagelijks te kiezen uit twee mogelijkheden: leven voor jezelf of leven voor God; leven voor jezelf of sterven aan jezelf. Bij God lijkt vaak niet alles logisch: leven voor jezelf is sterven; sterven aan jezelf is leven. Het voelt als de wereld op zijn kop.

 

Daarnaast zijn we ambassadeurs van God en Zijn Koninkrijk en mogen we in Zijn kracht en autoriteit gaan en het Evangelie verkondigen.

 

Het probleem met dit alles is dat een verstandelijk weten niet genoeg is. Op mijn 18e wist ik met mijn verstand dat God van mij hield, maar toch kon dat mij niet weerhouden om een zelfmoordpoging te ondernemen. Het was pas op dat moment, toen ik een diep gevoel had dat God tegen me zei dat Hij van me hield, dat ik in mijn hart geloofde dat God ook daadwerkelijk van mij hield en nog steeds van mij houdt en van mij zal blijven houden.

 

We willen jou uitnodigen om die liefdevolle Vader te ontmoeten en te leven vanuit het werk van Jezus en wie je daardoor geworden bent.

Terug Naar verdieping